Monday 3 June 2013

celahan rumput

Dari mata yg bersuara,, pada celahan rumput itu..
Usahlah mncari yg terbaik, apa yg ada didepan itulah yg terbaik. Usah mencari yg terbaik,tapi jadilah yg terbaik.Usah menoleh ke belakang lagi,teruskan mara.Yang sudah ketinggalan ,biarpun ada di antaranya yg terbaik,usahlah cuba berharap lagi. Apabila kita sudah bertemu dgn seseorang, usahlah kita berusaha untuk mncari yg labih baik daripada dia. Kita patut hargai insan yg berada di depan kita sebaik-baiknya..

Kita terlalu lemah dalam memilih..Jika kita tidak mndapat yg kita suka, maka kita perlu suka apa yg kita dpat..

Pada celahan rumput itu,,pasti ada ,rasa yang benar hakiki..Cuma, mohon ditetapkan hati..Mohon ,agar segalanya bererti dan bukan hanya, mainan sebuah kehidupan dan perasaan...



Buat diri ini yg masih mencari dan masih tercari...
Usah menunggu bulan jatuh ke riba..DUNIA adlah madrasah hikmah yg amat luas..Tersenyumlah dgn setiap masa yg kita lalui..biarpun perit atau gmbira..kataknlah, akhirnya aku masih hidup sampai kini...Alhmdulillah..

Sekali-sekala diri kita disakiti..apa salahnyakan?? Sudah menjadi hukum hidup, setiap yg mudah harus dilalui susah terdahulu..

Bak kate pepatah :
berakit-rakit ke hulu,
berenang-renang ketepian,
bersakit-sakit dahulu,
besenang-senang kemudian..

Kita ialah guru kepada diri kita..Latihlah hati untuk sentiasa tercabar dgn survival dan hidup yg adventurous..

Cube kita menghargai apa yg kita ada..iaitu DIRI kita,HATI kita..Jadilah diri sendiri..Trimalah siapa kita yg amat istimewe ini..Kita tidak perlukan apa2 untuk insan di sekeliling kita..Kita perlu tunjukkan diri kita sendiri yg sedng diperbaiki..

You dont really need someone to complete you. You only need someone to accept you completely.. Kita tidak perlukan seseorang untuk melengkapkan kita. Kita cuma perlukan seseorang untuk menerima kita selengkapnya..

No comments:

Post a Comment