Tuesday, 18 June 2013

Kenapa puasa kalau tudung tak nak pakai?

" Kak, adik nak tanye sikit la, tu pon kalau kak pandai la " - ayat provokasi dari mulut adik aku

" mende? " jawab aku ringkas

"kenape yer, orang tak puase polis tangkap, tapi orang yang tak pakai tudung tak kene tangkap?" - soal beliau

"da polis nak tangkap orang yang tak puase je nak buat macam mane" - balas aku malas2

"adik pelik la, puase ade dalam quran, pakai tudung pon ade jugak, tp yang tak puase kene tangkap, pakai tudung tak kene tangkap, bodoh jugak polis ni" - sambung beliau lagi yang membahasakan diri sebagai adik

" ntah "

*******

"pastukan, kenape orang yang tak pakai tudung tu puase? "

" laaa, da sebab di nak puase la, kan ke wajib tu " - jawab aku endah tak endah

"pakai tudung tu hape pulak?sunat muakkad ke?" - lagi soalan dari beliau





#menghitung hari nak ramadhan dahhh.




No comments:

Post a Comment