Monday, 25 March 2013

Bila dua jiwa disatukan

Walaweh tajuk entry...sekali tulis muntah hijau sekilo gram..
Aku agak tension dua tiga hari ini..
Asal aje bukak facebook..
Terpampang dua makhluk sedang berposing..
Sorang bertanjak..sorang lagi ada mahkota kecik atas kepala..
Adik aku mulai gelisah..

"Sudoooh...."berkumandang suara adik perempuan aku di cuping telinga.
Aku hanya tersengih.

Musim cuti sekolah bermakna musim 'menuai' sudah tiba.

********

July 2012

Aku mengaru garu kepala, sesekali ku cekik leherku..
"Haishhh..nak habaq ke idak ni?? seram sejuk.."

Belum sempat aku  nak buka mulut, dah ada yang bercerita

" Engko ni dah betol ke nak kawen? dah sedia ke diri nak tanggung tanggungjawab?
Aku tengok engko nak sapu hingus kat hidung pun bukan main susah lagi. Belum lagi aku nak testing macam macam bagai." bebel mak aku.

" Tapi itew dah bagi ini dah..." aku mencelah.











"Apa???!!"

"Engko ingat esok lusa engko makan bende alah ini je?? Tengok la tu? Dah la kecik. Nak dibandingkan dengan hati ayam, hati lembu, lagi besar..kenyang pun kenyang.."

Dush dush dush!! Naik beberapa bijik telur di dahi.



No comments:

Post a Comment