Wednesday 27 March 2013

satu dalam sejuta


















Kawan, kalau one day aku jatuh, kau akan tarik aku semula tak?
Supaya kita sama sama berjalan atas trek dakwah yang sama?
Supaya aku tak terjatuh ke jurang neraka?
Jangan jawab sekarang,
jawab bila aku dah jatuh nanti..

Terkekek kekek aku membaca

Dalam satujuta kawan
nak jupa yang tarik kita sama dengan dorang
hanya seorang
1:1 000 000

Sejuta.
Lagi syok dorang tengok kita kena tibai dengan munkar nakir
Gelak sakan tengok kita jatuh guling guling
tersembam pulak muka ke batu yang tajam
tertusuk batu batu tajam
terus ke jantung.



Satu.
Belum sempat nak tergelincir.
Sepantas kilat di tarik ke tepi.
Berjalan bersama
Jika jatuh
Dihulurkan tangan
tidak sampai
Dihulurkan tali
tak kira panjang mana
asalkan sahabat beliau turut sama
naik ke realiti sebenar.


Mana satu jawapan anda?

Tunggu aku tergolek golek dahulu
Gelak sakan sepuas puas dahulu
Baharu dihulurkan bantuan.



No comments:

Post a Comment