Friday, 2 August 2013

cerita ramadhan
















sedor sedor tak sedor dah hari 24 bulan ramadhan ni hah...ada yang sedang rancak menghitung hari.ada yang tak hitung hitung pon..wat dek je manjang..orang pose die pose..orang berbuka dia berbukak ..orang main mercun dia tumpang sama ..orang sahur dia sahur..entah entah orang dah umum esok raya..

ada orang makin lama berpuasa makin turun berat badan.ada orang..makin lama puasa makin naik sukatan jarum mesin penimbang tu hah..mana taknya..berbuka tak hengat dunia..sahurnya dengan air mineral je..tu pon nasib baik mineral tu ada sebelah katil..kalau tak,teguk air basi je la jawabnya..dah tu mase berbuka..melantak macam dah tak berbuka seminggu jugak la jawabnya..

aku sendiri punya cerita juga dalam bulan ramadhan kali ni..berada jauh dari family.berbuka pulak nasib baik ad jugak kwn di sisi. .malam malam di isi dengan perkara lebih berfaedah..alhamdulillah..semoga nekad aku untuk menjadi orang baru akan kekal hingga akhir nafasku..insyallah..


No comments:

Post a Comment