Saturday 3 August 2013

Subuh punya cerita




Ini serius.
Semalam aku sembang dengan member aku.
semua cina
loo, lee, dan lim
cerita pasal macam-macam
paling banyak pasal lelaki. 
pelik. pempuan kalau sembang mesti pasal lelaki
dari rambut sampai kaki.ape yang best ntah.

satu soalan aku
lama da aku nak tanya
sebab aku perasan,bebudak cina selalu bangun awal

"weh,lu orang cina selalu bangun pukul berape dow"

"pagi la jah.masa itu azan subuh, kita sudah bangun maa" - lee, disambut dengan anggukkan dua yang lain

"melayu bagus maa,ade azan.untuk kejut kasi bangun.bangun pagi bagus.boleh exercise." - loo plak tambah


*****


"dem! yang cina bangun time azan,yang melayu?" - dalam hati


p/s : aku azan subuh baru tido.azan zuhur bangun.wakakaka



klik gambar untuk tumbuhsaran















fakta dari falakonline.

Sambil sambil nak ke masjid waltu Subuh esok pagi, Ahad 4 Ogos 2013, jengah-jengahlah ke arah TIMUR.

Bulan, yang kini semakin nipis sabitnya, akan berkumpul dengan 2 buah planet, iaitu Musytari dan Marikh.

Ketiga-tiga ni membentuk 3 segi tu!

Musytari akan berada ke KIRI dari Bulan.
Marikh pula akan berada ke BAWAH dari Musytari.

Musytari jauh lebih terang dari Marikh, dan tidak mungkin kita akan terkeliru dengan bintang lain.

Tapi Marikh ni, agak kelam, dan mungkin mencabar sikit.

Oppss.. jangan lupa tengok buruj Orion yang dah mula kembali ke langit pagi kita ni... arah ATAS KANAN dari kedudukan Bulan.

Selamat memburu!



No comments:

Post a Comment