Friday 8 February 2013

Cinta dulu dan Cinta hari ini

Bagi kanak kanak miang macam aku ni, kisah cinta aku bermula seawal empat bolas tahun. Masa tu tingkatan dua. Pakwe aku tu aku jupa di surau sewaktu die enak mendendangkan ayat ayat suci Al-Quran..perghh..masa tu memang berkobar kobar aku nak die jadi 'iman' aku. Disebalik jantung aku nak berguguran tu..aku pendamkan hasrat.. setakat pendam dalam hati jer ni..

Lama jugak la aku duk usya mamat ni..sehingga lah aku habis SPM dan sehingga aku masuk matrikulasi..tak jugak aku habaq kat die..sehingga lah aku rasa cam jodoh dah mai dah...mamat ni yang cari aku dahulu..
Namun sangkaan aku meleset..seperti perigi cari timba...bagai bertepuk sebelah tangan..

Pertama, mesti cantikkk..dah muka aku cam ugly betty..dengan cermin mata yang besau..tudung pun pakai senget senget..kuruh cengkeding cam cicak terkepit pintu..syarat pertama beliau di tolak mentah mentah.


Kedua, kaya raya..tang yang ni memang aku out..memang aku bukan anak gabenor Zeti Aziz..
Ketiga, asal dari keluarga yang baik baik..rasanya keluarga aku bukan bekas banduan..
Keempat, agama..Quran memang dah khatam banyak kali dah..tapi....30juzuk aku belum habis hafal..

Memang terus reject la..

Lepas putus harapan dengan mamat tersebut..datang la seorang putera yang tak berapa nak putera..bagi motivasi mengalahkan dato' fadhilah kamsah..cair bukan main lagi hati aku nih..sehingga pertumbuhan beberapa ketol bunga bunga di hati ni..

agak lama jugak la bunga bunga cinta kitorang nih..dari status single -> in a relationship -> engaged sehingga jadi single balik..

bile pikir pikir balik, macam aku ni cam gula gula getah..lama korang kunyah kunyah..lepas dah tawar rasa kat lidah hangpa semua..korang buang jer kat mana korang nak..



No comments:

Post a Comment