Friday 1 February 2013

Blah la dulu

aku tak tau nak tulis pe kat blog ni..mula mula memang niat nak tulis blog bukan berkisah tentang perihal aku..dah try buat dah nak tulis tuk umum...tapi jadi jugak pasal aku,.dah tak boleh lari dah..tak pe la..harap harap buleh wat sebagai pengajaran, ikhtibar, serta semangat kat korang lagi..

orang kata, kalu tak rasa bende tu, atau kene sendiri atas batang hidung..jangan harap nak kata apa apa kan..

ermm..aku sekarang keje dengan bos lama aku balik..lepas keje dengan syarikat yang kononnye besar gedabak,memang besar pun..huh.. memang mula mula aku nak keje sangat di sini..tapi apakan daya..khidmat aku hanya sementara..
best woo kije cni..macam macam aku leh belajar..

kenape aku berhenti?

sebab utama aku, balik jer keje..mesti aku nangis nangis..rakan sekerja aku tak suke aku..huaaa..
mula mula aku memang tahan jugak la..wat muke comel comel lagi walaupun hati ni dah disakiti..bukan aku minta dengan bos aku nak gaji lagi besar dari dorang..dah bos kasi..aku trime jela..aku pn satu..tak bleh nk cover ckit kelam kabut masa nak claim OT..tak pasal pasal kak senior dah nmpk basic aku..haiyya...silap aku jugak kan..

masa kat company punye promotion..desas desus mngatakan aku dibenci oleh kak senior..bukan stakat dgr dari mulut..tapi depan2 aku kene..nak nangis.tapi tahan la..nati orang cakap aku ni lemah lak..be strong my jiwa!!
kak senior tak nak hantar aku balik dh lepas ni..huaaaa..dah la malam..hujan lak tu..balik la aku dengan adik aku..kesian adik aku kene hujan..semata mata nak amik aku..

huhuhu..xpe dik..nati akak beli kete deh..insyAllah!! bisik ati aku tersedu sedan belakang adik sambil bonceng moto..nasib baik hujan lebat..leh cover nangis aku tu..

tekad aku..nak amik lesen lepas abis promosi nih!!

kedua,.tukang pun wat hal dengan aku..tau la muke aku ni cam budak umor belasan tahun..tak nak dengar cakap aku...tapi aku buat keje demi nak jaga nama syarikat.,.bukan aku saje saje mntak korang semua rombak balik kabinet kabinet tu..aku pun kesian jugak kat korang..kalau aku tak amik kputusan tu..nak ke mr.wong tu jupe bos n pastu bising bising kat situ..biar la stakat aku je yang sakit woo..

tapi alhamdulillah..akhirnya dengan kebijaksanaan aku tu..akhirnya..siap jugak projek yang paling cerewet dan paling mncabar bagi seorang interior designer yang berclass junior ni..huhu..aku belanje ar ckit dorg..bia la duit abis byk aritu..asal muke muke pakcik pakcik tukang ni senyum melebar..hiiiiiiiiiiiiiiii...

ketiga..
aku dapat offer dari bos lame nih (die buke company baru)..mmg gaji die tak seberapa mana yang aku dapat sebelum ni..tapi takpe r..aku tak nak serabut otak aku ni nak hadap muke muke orang yang benci aku..bia la aku berlalu pergi...huuuu..sambil sedut hingus yang tak tau berapa kali dah nk keluar..hukhuk..

nak bagitau kat korang..jangan la ade sikap dengki mendengki ni..korang mana tau kan..die nak dapat sesuatu tu bukan main susah lagi..

No comments:

Post a Comment