Thursday 7 February 2013

sayang abang sangat sangat

Tadi aku ada chat sama aku punye brother..dah lama aku tak chat dengan beliau semenjak aku ada pakwe merangkap tunang dan bekas tunang..Ingat ingat dulu..abang aku ni tempat aku bermanja lela..siap tinggal parut kesan kena gigit dengan aku..

Alhamdulillah..khabar berita yang membuatkan aku senyum melebar plus nak tabik spring kat abang aku nih..dah lama dah aku tak merasa bangga dengan keupayaan beliau..silap aku jugak..dah tangkap cintan maut dengan pakwe..sampai lupe di mana tempat pertama aku meluahkan perasaan dahulu kala..

Dalam banyak banyak abang kat atas dunia nih..abang aku yang real ni lah paling aku sayang..makna tak nye..sejak aku kecil sampai dah umo 25tahun ni..abang aku yang banyak tolong aku..mak aku cite cite..masa kecik lagi abang aku nih dah tunjuk sifat ke'abang'an beliau..jarak umo yang hanya setahun membuatkan kitorang ni rapat..

masa baby baby dulu..mak aku tak cukup susu nak susukan dua beradik nih..dah macam kucing dah mak aku cakap..berebut rebut nak susu ibu yang lemak berkrim disukai ramai..eh..susu mak aku,untuk adik bradik aku jela..korang pi cari mak mak kamu!! tengah tengah aku dengan abang aku berebut..aku ni jenis tamak haloba..tak ngaku kalah..masa tu dah tumbuh gigi dah..tunjuk taring..pi gigit lengan abang aku..tinggal la parut kat lengan sampai sekarang..mengalah la si abang ni..pi cari botol susu..bancuh sendiri susu..dengan muka kesian..tapi aku tak amik peduli..

masuk sekolah rendah..aku memang tak pandai nak membeli..ada duit..tengok duit macam tengok batu je..takde feeling langsung (dah besar len dah) abang aku ni jugak la datang kelas aku..bawakan kuih muih..belikan feveret kek APOLLO bungkusan warna kuning..

bila dah masuk sekolah menengah..abang aku memainkan peranan beliau sebagai lelaki yang paling macho..tak kasi siapa siapa lelaki dekat dengan aku..aku sendiri pun takut tengok ketegasan beliau nih..

oleh sebab aku ni tak boleh nak berjauhan dengan abang aku..akhirnya..lepas je die masuk universiti..aku pun turut sama..seuniversiti dengan beliau..memang take care gile ah abang aku nih..kadang kadang teringin nak ada suami macam abang aku ni..di universiti..aku selalu je jatuh sakit..homesick kot..abang aku la ke hulu ke hilir bawak ubat,pastu call aku tanya dah sihat belum..sampai rasa naik rimas pun ade..terlebih sangat..mesej mesej pun dengan abang aku ni jugak..keluar gi outing pun dengan abang..makan kat cafe pun dengan abang..sehingga ada sesetengah pihak yang tak tau kitorang ni adik bradik mengatakan kitorang ni kapel..haiiyaaa...

namun..keakraban aku ni terhakis dek seorang lelaki..dah ade boyfriend kan..watpe cari abang lagi kan..cari abang yang baru la kan..abang aku bagi je green light..mungkin beliau dah tak tahan layan aku kot..duk berkepit ngan adik..jatuh saham la..nak cari aweks pun susah kan..

orang tua tua cakap..air yang dicincang tak akan putus..ni la yang terjadi antara aku dengan abang aku..bukan main lama berchatting kat ym..mengalahkan orang tengah bercinta..macam macam cite keluar..dari kecik sampai besar..dan alhamdulillah..abang aku dah nak kerja dah..pastu tak lama lagi..dapat ar akak ipar baru..insyAllah...



p/s: walau macam mana hebat lelaki yang kamu jumpai..kamu tetap tak akan jumpa persis seorang abang kandung, seorang adik kandung,sorang ayah kandung..kerana seburuk-buruk dan sebaik baik mereka..mereka lah yang terbaik ^^

sekian.




No comments:

Post a Comment