Friday 8 February 2013

kawen dulu dan sekarang

wohoooo..harga manusia dah macam harga bayar muka kereta dah.

Dua tiga bulan lepas aku konvo..aku survey survey la serba sedikit info mas kahwin dengan nilai hantaran kahwin..ye ar..dah habis study..kepala hotak nak pikir bab kawin la..dah berpakwe makwe bertahun tahun. tak kan nak macam ni je idak??
Aku dah tersengih sengih kerana tergolong di kalangan individu yang tak ditetapkan harga mas kahwin..maka dengan ini boleh la ikut sesedap rasa aku nak mintak daripada bakal laki aku nih..

Tak main la duit duit ni..ingat aku mata duitan ka??

Aku nak mintak tujuh bijik dragon ball yang betol betol original bukan yang tipu tipu dengan beliau la.





Pastu hantaran pulak nak mintak:
1 dulang hati nyamuk
1 botol darah langsuir
1 perigi air mata anak dara
1 istana emas sebesar besar bumi
1 jambatan emas menyambungkan Malaysia dengan Mekah (senang aku nak pergi haji.)

Apa macam?? ada berani ka?? Bajet diri ni macam Bugati Veyron Superspot je..puiiih..
mau tercirit bakal suami aku nak sediakan hantaran bagai..mas kahwin pun rasanye belum tentu boleh lepas..

Alkisah cite cite mak ayah aku dulu dulu..dorang kawin mas kawin berapa hinggit jer..pastu hantaran pulak hanya berbungkuskan surat khabar..nak up sikit..balut dengan kertas minyak yang warna coklat tu..boleh jugak beranak sampai enam orang dan sampai ke hari ini masih bersweet sweet gitu...

Jadi, sebelum korang semua nak bangga diri nak keluar duit mas kawen dan hantaran kawen mahal mahal. pikir habis habis dulu. hari ini boleh la korang sara bini korang..nanti dah beranak pinak..tak ke tercekik diri korang tu.

Belum kira lagi yuran sekolah..susu anak..pampers..nestum..baju baju..toys dorang...alamatnye, kepala korang dah boleh ganti cermin dah..

tak dinafikan hang memang cun..kalu upah wedding photographer mahal mahal boleh bangga masa bersanding..apa mau kisah kan.

tapi kena ingat, cun tu tak boleh buat hang kenyang bila balik kerja. cun tu tak boleh buat duit tuk bayar anak anak sekolah.. dan cun tu tak boleh bagi tiket frist class akhirat nanti.

Sekian.








No comments:

Post a Comment