Saturday 4 May 2013

Pilihan dibuat

Ketika manusia di muka bumi malaysia ini tengah sibuk memilih calon pemimpin bagi sebuah negara. 
Aku pulak tengah kekeliruan memilih calon pemimpin bagi institusi keluarga aku. 
Memang sukar nak buat keputusan. 
Tambahan pulak, nak hidup sebumbung.
 Bukan nak bersama sehari dua. Tapi seumur hidup!.

Wah..memang tension. Rasanya nak mengundi esok lagi senang kot. 


Dah macam macam aku buat. 

Tak tenang langsung. Mandi tak basah. Makan tak kenyang. 
Rasanya kalau timbang berat badan untuk kali ini, memang terkejut la. 
Bukan terkejut sebab naik berat badan. Tapi susut. 
Mata pun dah lebam lebam oleh sebab tidur tak berapa nak lena. Kalah dowh orang tengah bercinta.

Dalam kesusutan, Allah bagi ilham.

"Kalau nak pilih pasangan, mung tengok gambar die, kalau tengok dia rasa tak tenang, rasa macam macam. Baik jangan. Pilih la orang yang bagi ketenangan bila kamu melihatnya." ustaz azhar idrus.


Alhamdulillah, langkah last sekali aku buat, setelah mendapat nasihat daripada kedua ibu bapaku. Ini kali, aku campak kedegilan aku. mendengar nasihat dari kedua ibu bapaku. Restu ibu bapa paling diutamakan. Insyallah.. dengan tenang aku memilih dia. bukan sifat terburu buru yang pernah aku buat sebelum ini. Moga pilihan aku diredhai Allah. Insyallah...




Selamat Mengundi Esok! Tenang! Jangan salah tanda!








gelanggang perjuangan kamu yang pertama ialah datang dari dalam dirimu, jika kamu berjaya memenanginya, maka kamu mampu mengatasi ujian yang selain darinya... (Imam Hasan al-Hudhaibi)


#islah nafsak ,wad’u ghairak..perbaiki dirimu dan serulah orang lain.. :')

No comments:

Post a Comment