Thursday 9 May 2013

SIKAP KITA DENGAN SURAT CINTANYA



"aku dah khatam quran weyh masa darjah lima dulu..siap wat majlis makan pulut kuning lagi der..cukup la tu"

"saya belum khatan lagi bang..mane leh sentuh quran.."

"der..diri ini tergagap gagap nak baca quran..merangkak..segan la aku nak tadarus..jadi bahan kang"

"aku baca je..tak pernah lak nak usha makna die..takpe kan..dapat gak pahala."

"hadoi..aku takder masa la bhai..dengar dengar dekat radio je la kot"

"ye ke quran suh potong tangan kalau mencuri???"

Kalau begini layaknya sikap kita terhadap al-Quran, bagaimanakah mungkin diri kita itu terbentuk dengan al-Quran? Bagaimanakah mungkin al-Quran itu menjadi panduan agung dalam kehidupan kita sedangkan kita tidak pernah mengetahui sekalipun pengertiannya?

No comments:

Post a Comment