Monday 1 April 2013

apa engko buat?

"apa engko buat sekarang?"
ini lah persoalan yang orang keliling duk tanye aku sekarang.

"aku duk umah.jadi fulltime housewife." -_-

pagi pagi bangun pagi.
gosok gigi.
makan nasi.
sudah kenyang goyang kaki.

huh.simple bukan, hidup.




















nampak tak?
sekarang aku dah ada dua bijik pc.
maka,
peningkatan mutu kerja juga perlu bertambah
mengikuti
peningkatan harga harga bil elektrik. uhuk.

okeh tuan tuan dan puan puan.

bangun pagi

selepas segala bende settle.
aku buka benda alah ini lah.















maka
terpampang lah berpuluh puluh ketol icon di atas skrin yang berwarna hitam.
suka desktop hitam daripada taruk gambar pelik pelik
untuk memudahkan proses pencarian.

yang wajib aku tekan.
skecthUp. autocad. adobe photoshop.
tak lupa juga
abang Google kita.















proses mendesign akan bermula
apabila anda mendapati seorang wanita yang tidak menutup auratnya
berada di atas padang hijau seluas infiniti.

biasanya aku delete jer pempuan ni.
buat menyomak den jer.
















pastu start la melukis.
dulu dulu masa study.
nak buat benda alah ni memang susah betol.
tekan citu.
tekan cini.
banyak sangat proses.

sekarang.
tidak lagi.
semua aku tibai dengan short cut.

seketol design ni biasa aku amik masa setengah jam.
kalau pada hari itu mood aku elok, amik sejam jugak la.
mau kasi detail.
















ini adalah proses rendering.
ketika ini,
aku boleh la nak korek hidung ke
nak mencebok ke
nak beristinjak ke
nak keluar pi jalan jalan pun boleh.

proses ni agak lama.
al maklum la..nak bersolek lebih.

biasa aku suka render tiga atau empat projek dalam satu masa
untuk mengelakkan proses membazir masa.

kadang kadang,
aku tido je.
biar pc aku ni jer yang buat kerja.





























last sekali.
ini lah jadiknyer.
save dalam format JPEG.
kalau rasa ada yang tak kena.
aku touch up je benda alah ni dalam photoshop.
malas eh nak render banyak kali.

sekarang musim red warrior.
sampai ke dapur nak meroh jugak.




















okeh la tuan tuan puan puan
nak pi panjat pokok mangga lak.
actually, nak kasi tahu. rumah sewa kita dah tak semak dah.
petang petang kite tebas semak tu.
haa tengok tengok

mana ada goyang kaki??


p/s:
kerja di rumah syok sekali
terima gaji senang hati
tapi bimbang goyang kaki
takut rezeki tidak diberkati.













No comments:

Post a Comment