Monday 29 April 2013

perkataan sama.maksud lain lain

Hari ini.
Bos banyak bercakap,
macam macam isu dia keluarkan.
Kali ini isu perempuan.
Aku hanya mendengar kak nik dengan bos berbahas dari belakang tempat dudukku.


*********


"Itu perempuan manyak takut sama binatang, kenapa?"

Bos aku yang memang pelat berbahasa melayu.

"Saya manyak takut itu binatang yang lembik lembik macam katak, belut, ular." balas si Kak Nik dengan mengikut loghat pelat bos.

"Tapi saya tengok itu perempuan manyak lagi takut itu Kekoh."

"Haa? Kekoh?" -Kak Nik mula tidak faham.

"Cockroach la Mr.Chong!" Aku bersuara. Kuat. Tension dengan pelat bos.

"Haaaa..ada pun suara Mi..."balas bos tersengih sengih.



P/s:
Kekoh  mengikut loghat kelantan bermaksud gigit
Kekoh mengikut loghat bos lipas.



No comments:

Post a Comment