Saturday 13 April 2013

Kau lah yang satu














Awal bulan, tempat paling best aku pi jenguk, mesin ATM.
Tersengih macam kerang busuk. Rasa nak joli sepuluh sen dua.
Target bulan nih. Handphone Samsung S III.

Tanpa melengahkan masa. Serbu mall tak ingat diri. 
Pi usya sana sini.
Nasfu serakah menguasai diri.

Tiba tiba aja,
Flash back datang.

**************

"Bos, bila bisnes bos berjaya nanti, bos beli la BMW." aku bersuara setelah melihat kereta BMW melintasi kereta bos aku.

"Tarak mau la." 

"Kenapa bos?"

"Walaupun saya ada projek berjuta juta, company dah stabil, kereta yang lama ini lah yang kasi saya mula mula ong. Tarak mau jadi itu kulit dengan kacang. Lagipun, apa faedah kereta BMW? bukan boleh bawak masuk lumpur." 


*********

Kembali ke realiti sebenar.

Ambil handphone yang sedia ada.
Gosok gosok.
Peluk peluk.
Cium cium.
"Jangan risau, aku takkan menduakan kamu."

Blah dari kedai.



















2 comments:

  1. ingat dari mana kita datang walau kemana sekalipun arah tuju kita capai :P

    ReplyDelete
  2. yup.betol tu mijie.insap insap..huhu

    ReplyDelete