Tuesday 30 April 2013

Problem.Settle!

Waktu nak balik rumah adalah waktu free bagi aku, Bos dan Kak Nik bercerita tentang diri masing masing.

Bos : Mi, apasal diam lagi? Ini masa petang, sudah mau balik rumah. 

Mi : Haiyaa..takkan saya mau jerit jerit kuat kuat kasi tau semua orang otak saya sudah lega.

Bos:  Tapi kalau saya ada masalah, saya boleh senyum lagi.

Mi: Itu lelaki, lelaki kuat. Perempuan, sekali mata jarum tercucuk kena jari dah sakit.

Bos:  Saya tau jadi perempuan manyak susah. Satu bulan mesti manyak pening.., saya kasi keluar itu darah baru 500mg sehari sudah pening. Perempuan, berapa banyak darah keluar seminggu.. lagi lah pening. Mi, ada orang, itu masalah boleh simpan simpan. Tapi lama lama hati dia pecah. Kalau ada masalah, kongsi sama sama, jangan tunggu itu hati bengkak.


Bos memang concern dengan hal ehwal pekerja. Tak pernah nak membezakan taraf jawatan beliau. Baginya semua adalah kawan kawannya. Itu yang membuatkan aku respect beliau.

No comments:

Post a Comment