Wednesday 24 April 2013

Manusia judgemental

Aku jenis agak selekeh kalau dress up.
Pakai seluar dah nak kusam, t-shirt size besar,
sandal yang tunggu masa nak arwah, stokin, sling bag satu.
Tudung pun tak pernah nak ikut citarasa peredaran zaman.
Total atas sampai bawah tak sampai seratus ringgit.
Spek jer yang mahal. 300 ringgit.

Bos aku selalu tegur.
"Camni je pakai?"
Takpelah bos. yang penting aurat terjaga.
Kesian. Sentap jugak dia masa tu.

Aku suka macam ni.
Boleh tengok orang sekeliling.
Tengok siapa yang baik, siapa yang jenis judgmental.

Aku pernah pi fokus point.
Nak tukar cermin mata baru.
Orang kedai tu siap pandang atas bawah.
'Ada duit ke dia ni?'

Masa kerja pun sama.
Tambah tambah kena jaga showroom.
Pi layan costumer.
Cite kat dorang sampai meleleh air liuq
Tapi dorang wat tak tau.
Datang bos aku,
"Ini lah designer."
Baru nak hulur tangan, senyum senyum.

Takpe. aku selesa.
Baik duit banyak dari pakai barang mahal mahal.
Kalau mak ayah sakit. Nak bawa pergi hospital, hospital terima duit.
Bukan terima barang mahal.
























No comments:

Post a Comment