Tuesday 16 April 2013

curiousity kills the cat

























sambungan cerita teringin tapi takut 

anak kucing boleh lagi nak masuk dekat dekat.
tapi kalau yang bapak bapak, 
ibu ibu, memang dah terangkat angkat.

memang aku rasa pelik wa ajaib dengan perangai kucing ni.

ia terjadi,
ketika aku tengah makan di warung warung.
biasa bersepah sepah la dorang ni.

bos aku yang minat kucing takde pulak dorang nak datang dekat dekat.
kak nik yang suka terkam kucing dari jauh pun takde pulak dorang nak pi terkam.

tengah syok nak sedut sedut kunyah kunyah,
tiba tiba rasa bergeli geli betis.
dua tiga ekor datang bergelimpangan di kedua belah kaki aku.
tak memasal masal aku tertendang tanpa niat yang hakiki

paling menyayat hati.
baru nak duduk sopan santun
betul betulkan tudung.
moga moga buleh pikat laki macho.

tup tup
datang si hitam bulu manis..
lagi machooooo..huh.















No comments:

Post a Comment