Thursday 25 July 2013

engko huduh? so what? baik huduh dari chantik

Ramai gegadis yang rase sedih,keciwa dan rase teramat rendah diri sebab rase diri mereka huduh. aku pelik,kenape nak rase sedih pulak kalau muke huduh? kadang tu siap menangis-menangis menangisi kehuduhan diri.memang dasar perempuan dan dasar kemelayuan


Meh sini gadis2 yang perasan huduh.dengar 
aku nak cakap :

1. posibilty u all yg huduh di rogol,dicabul,di raba,di stalk amatla rendah berbanding gadis2 yg hot.betol ke tidak?

2. if u all ketemu pasangan hidup u all, insyaAllah..mereka yg memilih kamu memilih kerana keperibadianmu dan jugak sikapmu.bukan kerana paras rupamu.jadi ape yg bestnye? 


if seorang gadis yg cantik berkahwin dgn jantan yg menikahinya kerana paras rupanya..tetibe rupanya disimbah asid waktu sedang shopping membeli tudung dijalan TAR..u all rase laki die tu akan terus menyayanginya sepertimana ketika die masih cantik dulu ker? surely nope. ade chances yg besar laki die nak kawin lain. kompem.

Klu u all da mmg huduh?nak takut ape.da mmg kite huduh :)

3. Orang yg huduh ni actually kuramg chances sket nak buat dosa tayang2.tayang dada..tayang betis..tayang gambar kat blog or fb dan tayang bende2 lain. am i rite?

4.
aku tak pernah lagi dengar yang Allah menilai diri seseorang berdasarkan paras rupa.pastu xde plak aku dengar yang cantik dapat pahala lebih sbb die chantik.klu si chantik dapat pahala lebih,surely sbb amal yg die buat.

5.so,kepada yg huduh,biarlah u all sekadar huduh di pandangan mata mereka yang tidak tahu menilai.jgn pulak u all jadi huduh di mate manusia dan juga huduh dipandangan Allah.maka huduh benar la u all kalau gitu.

6.kepada si huduh yg selalu rase rendah diri..
aku rase dengan sebab di atas..u all boleh guna akal fikiran u all (kalau ade) untuk berfikir sebaiknya dan buang segala rase rendah diri,sedih, keciwa yang tak sepatutnye tu.gunekan rase sedih,keciwa dam rendah diri tu ditempat yg sepatutnye.

7. Jadila insan yang bersyukur

p/s : camne sebenarnye huduh tu?
aku ni huduh ke comel?ade org kate aku comel..ade yg kate huduh?jadi?beauty is in d eyes of the beholder.


No comments:

Post a Comment