Tuesday 23 July 2013

Lu sebok pehal, kubor lain lain kan?!

tengah2 aku merehatkan tulang belakang, aku terbaca diblog rakan lame aku
satu entry yang bertajuk "kubur lain-lain"


aku tak nafikan, kubur lain-lain merupakan jawapan standard bagi mereka yang mempunyai kebebalan dan kedegilan serta menganggap diri maksum di saat mereka ditegur.


aku tak tau,serta blurr mengenai sejarah sejarah kewujudan jawapan yang agak-agak kurang hajar ini, namun, selama 10 tahun yang lepas, aku diajar dengan jawapan yang terbaik bagi jawapan tersebut yang secara tidak langsung mampu men'sentap"kan kembali mereka-mereka yang cube menyentapkan kita dengan jawapan tersebut.


cam biasa, aku bagi dengan contoh serta situasi :


********************************

lokasi pengambaran

kelate
maghrib, 7.50


sesudah usai solat, Jah turun ke ruang tamu, kelihatan, sahabat beliau, senah masih lagi kusyuk menonton cite doraemon di tb8


Jah: udah2 la tu derr, p la solat, aku tgk kurang benor ko solat, subuh isyak toksah cite la, haram xdo
Senah: ... (senyap)


Jah: fuh, aku da macam cakap ngan seluar dalam yang basah jo, ko dengar tak? p la solat (sambil menutup tv)
Senah : derr, ko jgn sebok boleh?lantak la, kubur lain-lain maaaa


Jah : ship! derr, sebab kubur lain2 la aku tegur.kalau kubur same senang, kalau malaikat tanye aku boleh tolong jawabkan untuk ko,"sorry bang, die tak ready lagi nak jawab soalan2 tu, mintak tangguh boleh bang??" .tak sanggup aku nak tengok member aku kene sebat.bebal!
Senah : gulp!


**************************


p/s : u all cube la try buat kat u all punye member yang bajet maksum. tengok die boleh bagi hujah balas tak. tapi cover2 sket, jangan over sangat.kang terlebey2 plak.hee



No comments:

Post a Comment