Tuesday 30 July 2013

Kirim salam

aku ade 6 beradik. aku yang kedua
cerita ni cerita lama.


tahun 2010.aku kat UIAM, tahun 3. mahallah Aminah, blok A, bilik A 215
satu malam, hari khamis, tengah aku kusyuk bace yasiin,kalau tak silap tengah ayat ke 43 kot
abg aku kol, die kate nak singgah datang jumpe aku (konon abg misali datang jenguk adik) sebelum berangkat nk blk kg. aku tak boleh blk lg sb ad exam.


sempat la satu dua barang  aku order dari die
maggi, nescaffe 3in1 plastik hijau, sabun basuh baju, soflan,ubat gigi darlie, dan syampu rejoice rich


****

30 minit kemudian, die sampai,lepas pasing barang, kitorang borak-borak sikit pasal famili.
jumpe sekejap je, dasar perangai manusia, kalau jumpe adik beradik tak sampai 10 minit pon
kalau jumpe awek, sampai lembik lutut pon takpe.


lepas upacara salam menyalam.(hubungan yang erat adik beradik)
"balik nanti kirim salam kat ma abah ye" -sikap biase anak solehah macam aku.so takyah pelik.
tibe2 abg aku keluarkan iphone 3gs die
die tekan2 butang ape entah, keluar gambar ma aku tengah posing depan tv dengan word " mummy" kat screen

****

"nah!" sambil menghulurkan iphone 3gs beliau kat aku
"buat ape, aku bukan minat iphone" balas aku ringkas

"kan tadi suruh kirim salam kat ma abah, kol sendiri bagi salam,bukan takde no phone ma abah. takde mase aku nak jadi posmen main kirim2 salam" jawab beliau panjang lebar dengan muke paling selenge mintak penampar.

*dush* penumbuk sulung aku singgah kat perut abg aku.


p/s : abg aku ensem,kalau nak boleh tackle.


muke abg aku iras2 beliau. okey aku tipu

No comments:

Post a Comment