Tuesday 30 July 2013

hadoiii wanginya..

buwat pertame kalinye dalam sejarah kehidupan
aku kayuh basikal tak lebih pon 50km/sejam selame 15 minit..
punye la layan..sambil mate melilau ke ke kiri ke kanan..
mulut tak lepas2 mencurahkan senyuman kasih mesra kat sume orang yang lalu lalang..
bajet peramah le sangat..

sampai kat satu jalan tu.tetibe renungan tajam mate aku waloupon rabun dapat tangakap bayangan 2 orang gadis turut merempit same..rupe paras takyah cakap le..memang lawo habes le..

aku agak deorang baru balik kenduri kot..
tapi bile je besikal deorang melintas besikal aku.
aku sesak nafas..uhuk3..
woitt...ape dasat sangat bau minyak wangi ni..kuat bebeno..

aku cube cari kot2 ade lori perfume terbabas kat tepi2 jalan ke hape ke..
takde la plak..
dah memang tak syak lagi..ni mesti bau awek rempitan tersebut..
daast gaban baunye..sampaikan sekilometer jalan terlekat bau perfume ,,
kalo memalam le aku terbau camni..mau meremang bulu ketiak..

wahai wanita..
ni aku nak kongsi satu hadis le..bukan niat nak sembur ke nak kritik ke... hape ke..
sekdar berniat nak kongsi ilmu yang secopet ade ngan aku je ni pon..
untuk peringatan kite bersame kan.
makna hadis tersebut lebih kurang le..

"sesiapa sahaja dari kalangan perempuan yang pakai minyak wangi..lalu die lau kat tempat orng ramai sampaikan orang ramai tu tertarik perhatian dek kerna bau minyak wangi dari tubuhnye..maka die adalah permpuan zina"

jadi timbul persoalan kat sini..
kire pompuan ni takley pakai wangian langsong le ek??
tak jugak..kalo dah ketiak tu bau tengik semacam..
tambah pulak ade kalangan wanita tu badan die berbau semacam je..
maka hukumnye mesti la pompuan tu pakai minyak wangi tu..
dengan sebab ditakuti orang rase 'yekksss'*makne kate laen jijik dengan die..
akan tetapi kadar pemakain wangian tu jangan le sampai berlebih lebih sehinggakan kalo cicak yang terlekat di dinding rumah tu pon boleh terjatoh kerna mabok dengan baunye..

sebab kalo pakai berlebih lebih..nanti die akan menarik perhatian mata2 liar kaum lelaki..
orang lelaki ni kalo dah tengok..die tak dernye nak tengok sikit2..maunye die tenung atas bawah..yer tak..kan ke cantik tu hukum yang ALLAH ta'ala tentukan..

untuk pengetahuan yang lebih lanjut ape kate korang menggugel je la..hehe..
aku pon bukanye reti sgt..
tapi korang gugel pon pastikan website yang bagi jawapan tu memang boleh digune pakai..contohnye..zaharuddin.net ke..
iluvislam ke..ehehe..okeh..
xpun pun engko search je kat ustaz  idrus di youtube.xpyh bc,dgr ajo ;)

No comments:

Post a Comment