Monday 22 July 2013

Soalan cepu gangsa

Di sebuah kampung di satu petang yang hangat sehangat hot.fm *lebih hangat dari biasa*.tika sang mentari sibuk memancarkan sinarnya. angin bertiup sepoi2 bahasa kantonis. bla bla bla * u all tambah sendiri *

kelihatan dua orang gadis cantik sedang berbual-bual di bawah pokok kelapak. berikot adalah dialog perbualan mereka di penghujung perbualan :

Senah : Jah, jom kite men soal2 nak?
 Jah : men soal2 mende nye pulak?

Senah : alah, saje2 men nak test sape terer.pengetahuan am sape yang lagi mantop dan bergaya. soal je ape2 bende soalan, sape tak dapat jawab kire lo0ser giler la. jom la
 Jah : aku malas la, klu aku bagi satu soalan ni, ko terus mati kot.

Senah: fergh, belagak gile, meh, bia aku soal ko dulu. ape name ibu negara finland?
 Jah: soalan kanak2 la ko bagi ni, kompem la helsinki. adeh, soalan jijik la. hahaha

Senah: derm. senang sgt ker? cepatla ko soal aku pulak. bagi yang mencabar sket. jgn bagi yang kacang sgt.
Jah: aku bagi yang simple jer la, soalan zaman2 aku skola rendah je, tp aku kompem ko mesti mati punyer

Senah : arghh!! jgn banyak cakap la, soal jer la.
 Jah : ADE BERAPA RUKUN SOLAT?LIST KAN KESEMUANYA MENGIKOT TERTIB?

Senah: errrr errrr
Jah : ape err err? jawab la.hahahaha


ulasan :
soalan yang den berikan memang soalan budak skola rendah, betol tak? tp den pasti, bukan hanye Senah yang idak mampu menjawab soalan tersebot, tapi ramai lagi diantara kite yang mesti hancus dan mati akal nak menjawab soklan tu.

cube la kite renung balik, guane kite solat kalau rukun solat pon kite tak expert lagi. haih klu tanye pasal soalan2 hiburan bukan men cekap ye dak? tanye la soklan hape pon,sape suami si pelakon tu,si pelakon tu becinta dengan sapa?sapa name anak penyanyi tu, mmg pantas je kite menjawab. haih

ade sape2 yang boleh jawab soalan den tanpe merujuk sebarang kitab dengan tepat dan jitu??:P kalau ade yang mampu jawab tahniah den ucapkan, bagi yang tak tau, sila rujuk balik buku2 dan kitab2 yang u all penah bukak satu ketika dulu.

p/s : entry ini sekadar mengingatkan kita yang kekadang lupa:) tiada niat untuk memerli dan menyakitkan hati sesiapa sahaja:)


No comments:

Post a Comment