Wednesday 31 July 2013

cikgu suka tibai budak





















belek surat kaba online malaysia 
cikgu kena saman dengan bapak budak 

manja sangat budak zaman skrg

dulu dulu dahi aku berdarah kena hantuk dengan cincin mata batu zamrud sebab tak pandai matematik.
dulu dulu badan aku berbirat birat kena rotan sebab tak pandai mengaji.
dulu dulu muka aku kena conteng dengan marker sebab salah mengeja perkataan omputih.
dulu dulu kaki aku lenguh2, berdiri lama atas kerusi sebab tertinggal buku.

balik rumah aku cuba mengadu kat mak bapak aku.
sekali pembaris panjang singgah kat tapak tangan aku.
kena tibai lagi skali 

rasa nak bungkus bungkus baju2 dan harta2 aku nak bawak lari
apa harta aku?
makan minum buku2 baju2 sume mak bapak aku kasi.
kalau nak lari bawak body je. xpyh pkai baju. tu mak bapak engko yang kasi

manja betol budak zaman skrg

dulu dulu ma abah aku pesan kat cikgu2 kalau anak dia wat salah pukul je.
sekarang
bapak pesan, "anak aku wat salah aku pukul engko cikgu!"

terima kasih cikgu cikgu yang pernah hantuk, sekeh, tampar, rotan aku.
dan terima kasih ma abah sebab tibai aku lagi sekali
kerana u all aku ada kat sini :)


No comments:

Post a Comment