Monday 29 July 2013

fuh! aku jumpa lailaturqadar!

Satu hari, aku terdengar perbualan dua orang rakan, senah dan peah. ceritanya pasal lailatul qadar. aku ape lagi, pasang telinge la.

" senah, macam mane nak tau malam tu malam lailatur qadar yer?" - peah rakanku bertanye

" ko tak blajar ke?bukan ke malam tu pokok sujud " - balas senah sambil mulut mengunyah cuwimgum

" pergh, yeke . hebat la yer pokok sujud, tak hentam rumah pulak yer pokok tu?"

"pandai2 la die adjust .. die sujud la belah lain,mengadap kiblat " -


*****

" pastu der, aku dengar, air pon jadi keras ye malam tu, betol ker?" soal peah lagi

time ni la aku menyampuk..

" haaaa, yang tu betul, banyak kali gak la aku nampak air jadi keras tu"

dengan muke kagum dan terkejut " biar betol jah! giler hebat ko jumpe lailatulqadar "

" betol la, buat ape aku nak bohong. tiap2 hari aku bukak peti ais pon aku nampak air keras " jawab aku dengan selamba~


*****

motif : betolkan la ape yang tak betol, tak ada hadis pon pasal pokok sujud dan air jadi keras ni, aku da belajar ngan 15 ustaz, takde sorang pon yang kate bende tu betol dan sahih. so jangan la nak bawak2 lagi cerita camni :)

No comments:

Post a Comment